Én af de største udfordringer for samfundsengagerede virksomheder er at få levendegjort CSR-strategier, guidelines og codes of conduct, så det giver mening for den enkelte medarbejder og skaber værdi på bundlinjen. Heldigvis er der flere måder at komme i gang på. At...
Business strategy
Kooperativer: en gammel model for fremtiden
Kooperativer er ikke bare en historisk virksomhedsform, de viser sig at være en vigtig del af fremtidens bæredygtige økonomi. Med fokus på fælles ejerskab, demokratiske beslutningsprocesser og social ansvarlighed, tilbyder kooperativer en alternativ måde at drive...
Put purpose before profit – and make money anyway
“Tal ordentligt – det koster dig ikke noget” (“Speak decently – it doesn’t cost you anything”) is the tagline of Danish low-cost mobile company Call Me’s public awareness-raising campaign, which focuses on the harsh tone in the Danish public sphere. The...
Medarbejdere med samfundssind er gode for bundlinjen
De sociale medier kan komme til at spille en nøglerolle for samfundsansvarlige virksomheder, der ønsker at engagere deres medarbejdere i den bæredygtige udvikling. Det skaber både mening for den enkelte og værdi på bundlinjen. For nyligt modtog alle medarbejdere hos...
Glem væksten – og få vækst
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text.
Om det nye business mindset og shared value partnerskaber
Bæredygtig business handler om at skabe både økonomisk og social værdi – og i kølvandet af finanskrisen viser det sig, at dette faktisk stadig er vejen frem, både for virksomheder, der er sat i verden for at tjene penge eller for at redde den. Rapporten Om det nye...
Nye veje til vækst i bæredygtige virksomheder
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text.
Ansvarlighed er mere end et velgørenhedsprojekt
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text.
Social innovation er også en god investering
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text.
Philanthrocapitalism – social change through business
A new kind of charity is shaking up the business world and revamping the concept of ‘giving back’ – because this kind of charity is in fact not charity at all. The new ‘philanthrocapitalists’ – also known as venture philanthropists, new donors, high-engagement...
Stay connected
Get our Club newsletter with event invitations & inspiration that helps you exchange more, learn more and do better – straight to your inbox.