Samfundsansvar og bæredygtighed er blevet væsentlige konkurrenceparametre på linje med pris og kvalitet. Derudover har regeringer og EU gennem lovgivning og andre former for regulering skabt en push-effekt i forhold til virksomhederne. CSR er ikke længere et...
Business strategy
6 veje til det bæredygtige forbrugerhjerte
Markedet for bevidste forbrugere er i vækst og en stadigt voksende andel af forbrugere er klar til at belønne virksomheder, der udviser omtanke for mennesker og miljø. Men hvordan skal man som virksomhed tappe ind i markedspotentialet for bevidst forbrug og vinde...
Når CSR er integreret, er det ofte ikke længere CSR
CSR er ved at blive integreret i flere virksomheder. Som en del af strategien, de produkter man tilbyder i markedet, de KPI’er man måler og aflønner ledere på alle niveauer i virksomheden ud fra, osv. Ifølge Tania Ellis møder virksomheder stadig udfordringer, når CSR...
From environmental studies in Poland to sustainable adventures in Denmark
When as a company you make a living from selling products that are used in nature - and when you are passionate about the environment - it makes a lot of sense to work with sustainability as part of your daily work tasks. At least that's how it is for Category &...
B Corps: En ny forretningslogik
B Corp betragtes som det mest anerkendte samfundsansvarlige fællesskab af virksomheder globalt set. B Corp virksomheder har samme mindset og værdigrundlag, nemlig at ”det ikke handler om at være bedst i verden, men om at være bedst for verden.” B Corp bevægelsen...
Bæredygtighed skal ikke være en strategi i sig selv, for strategien skal hvile på bæredygtighed
Nogle virksomheder har en bæredygtighedsstrategi, som er i parallel til andre strategiske tiltag, og som er et supplement til den overordnede strategi. Men for at rykke på firmaets bæredygtige udvikling og fremtidssikre sin konkurrenceevne, skal strategien været...
Er bæredygtigheds-ekspert “en letkøbt titel”?
Konsulenter flokkes om at rådgive om vækstområdet ‘bæredygtighed’. Det kræver transparens om, hvad man kan – og hvad man ikke kan, mener eksperter. I denne artikel diskuterer Tania Ellis, stifter af The Social Business Company og Maria Ana Petrera, del af Deloittes...
Bæredygtighed skal leve i hjertet af hele organisationen for at blive god business
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text.
5 Stærke sustainability-tendenser i 2021
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text.
CO2-mål: Her er de største barrierer – og løsninger
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text.
Stay connected
Get our Club newsletter with event invitations & inspiration that helps you exchange more, learn more and do better – straight to your inbox.